ADIDAS kupuje fitness aplikaci na sledování pohybové aktivity Runtastic za 5,94 mld. korun


Německý výrobce sportovních potřeb Adidas ztrácí podíl na trhu na úkor svého největšího dlouholetého rivala Nike a rychle rostoucí společnosti Under Armour (UA). UA minulý rok odsunul Adidas z pozice druhého největšího výrobce sportovního oblečení na americkém trhu. A poté, co Under Armour koupil na začátku roku fitness aplikace MyFitnessPal (475 milionu USD) a Endomondo (85 milionu USD), Adidas „zavelel k útoku“ a koupil fitness aplikaci na sledování a zaznamenávání pohybové aktivity Runtastic.

Investice v hodnotě 5,94 mld. CZK

Hodnota transakce je podle oficiálního prohlášení 220 milionu EUR (v přepočtu 5,94 mld. CZK*). Doposud byla majoritním vlastníkem Runtastic společnost Axel Springer (podíl 50,1 %). CEO a spoluzakladatel Runtastic Florian Gschwandtner věří, že „Adidas je perfektní strategický partner pro Runtastic“.

O společnosti Runtastic

Runtastic je společnost sídlící v Rakousku, založena v roce 2009, jež poskytuje fitness aplikace a ostatní sportovní doplňky. Aplikace Runtastic je dostupná v 18 jazycích a je schopna zaznamenat vzdálenost, rychlost, tempo, tepovou frekvenci, spotřebu kalorií a mapovat trasu při běhu, jízdě na kole či jiné pohybové aktivitě. Celkem byla aplikace stáhnuta více než 140 milionkrát a zaregistrovalo se okolo 70 milionu uživatelů.

Nejen aplikace pro běžce

Společnost Runtastic poskytuje 18 různých aplikací. Stáhnout si můžete nejen pilotní aplikaci na mapování pohybové aktivity, ale také krokoměr, výškoměr, aplikaci zabývající se zdravým stravováním nebo průvodce různými cviky pro začátečníky i pokročilé (kliky, sklapovačky, shyby, dřepy etc.). Runtastic také nabízí různé sportovní vybavení – Runtastic Orbit (fitness náramek), Runtastic Libra (váha), GPS hodinky či sportovní pouzdra na paži.

*k 7. 8. 2015 27 CZK/EUR

Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.



Menu