Facebook vs. Google


Záhy po tom, co Facebook spustil novou funkci s názvem Sports Stadium, oznámil své výsledky za čtvrtý kvartál 2015 a také výsledky za celý minulý rok agregovaně.

Výsledky byly více než dobré. Tržby za poslední kvartál 2015 vzrostly meziročně o necelých 52 % a čistý zisk dosáhl jen málo uvěřitelných 1,56 miliardy dolarů. Jinými slovy Facebook navýšil svůj zisk z třetího kvartálu o 74 %!

Rychle rostoucí tržby společnosti Facebook ale nejsou vše. V absolutním porovnání tržeb je Google stále třikrát větší. I přesto si ale musí být vědom rostoucí konkurence, kterou Facebook představuje.

Porovnání: Facebook a Google ve stejné fázi

Facebook byl založen v roce 2004 a letos v únoru tak uplyne 12 let od jeho založení. V posledním kvartále svého 11.roku Facebook zaznamenal tržby v hodnotě 5,8 miliardy dolarů.

web_plugin

Ve stejné historické fázi utržil Google 5,5 miliardy dolarů. Byl to první kvartál, ve kterém tržby Facebooku byly větší než ty Googlu. Až na 3 výjimky rostl Facebook rychleji od 4. kvartálu svého osmého roku než Google.

Výhoda Facebooku

Do budoucna má Facebook nad Googlem převahu v oblasti „data miningu“. Jelikož se jedná o sociální síť, Facebook má možnost sbírat a analyzovat podrobnější data než Google, a potom jejich vyhodnocení použít k efektivnějšímu internetovému marketingu.

O podobné se Google pokusil se svoji sociální sítí Google+, jež se všakpříliš neosvědčila.

Výhoda Googlu

Komplexnost Facebooku má i své stinné stránky. Zatímco k používání Facebooku je potřeba registrace, Google vyhledávač může využít kdokoli s přístupem na internet.

To dává Googlu výhodu v objemu dat, který je schopen získat.

Souboj Google vs. Facebook

Konec roku 2015 ukázal, že Facebook nabírá na dynamice. Podle společnosti eMarketer vzrostl podíl Facebooku na celosvětovém digitálním marketingu z 8 % na konci roku 2014 na 10 % na konci roku loňského. Google v této kategorii jasně vede s 30 %. Jeho podíl však klesá, když v roce 2014 byl o 2 % vyšší.

V případě výhry jedné společnosti, je nutné, aby druhá přiznala kapitulaci? Byznys model obou společností je založen na marketingu a internetové reklamě. Přístup je však jiný a souboj by mohl skončit remízou, respektive výhrou obou stran.

Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.



Menu