Twitter ztratí další uživatele na úkor Facebooku


Technologický gigant Facebook obohatil svoji sociální síť o novou funkci s názvem Sports Stadium. V rámci tohoto projektu mohou fanoušci sledovat sportovní utkání a statistiky, číst odborné články sportovních novinářů, týmů a lig a přidávat komentáře.

V současnosti se jedná o pilotní projekt, jenž zahrnuje pouze americký fotbal. Lze se však domívat, že postupem času Facebook pokryje širokou škálu nejrůznějších sportů.

Twitter přichází o konkurenční výhodu

Na první pohled vypadá Sports Stadium jako projekt, jenž trhem nezahýbe. Zdání klame. Hrozbu představuje pro potápějící se loď s názvem Twitter.

Twitter disponuje konkurenční výhodou, dá-li se to tak nazvat, ve formě tzv. „live-tweetingu“. Ten spočívá v živém komentování (prostřednictvím tweetu) nejrůznějších událostí - od sportu, přes kulturní vystoupení až po předávání cen.

Čtěte také: Twitter je v potížích

Facebook si spuštěním nového projektu zřejmě začne z koláče živého komentování ukrajovat a počet aktivních uživatelů Twitteru, pravděpodobně nejdůležitější ukazatel výkonnosti, začne klesat.

web_plugin

To se týče ukazatele aktivity uživatelů, jenž vyobrazuje graf níže, Twitter v polovině loňského roku dosáhl svého „stropu“. Nárůst aktivních uživatelů je v podstatě nulový a Sport Stadium jej může poslat do záporných hodnot.

2016_01_26_twitter_uzivatele_zmena

Poslední naděje pro Twitter?

Jack Dorsey, CEO Twitteru, vydal oficiální prohlášení, ve kterém oznámil odchod čtyř vysoce postavených manažerů. Zároveň mají do firmy přijít dvě nové tváře, jež by měly stabilizovat situaci a výrazně zlepšit monetizační kanál Twitteru.

S monetizací Twitter bojuje již od svého vzniku, což demonstrují čísla na následujícím grafu.

graf_earnings

Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.



Menu